Min MS har perforerat mitt minne. Hjärnan fungerar inte alls som jag är van vid. Jag brukade var "rapp" i hjärnan, alltid ha en snabbt svar på vilken fråga som helst. Komma ihåg det mest.
Nu måste jag fundera en bra stund innan jag kan komma på kvicka, ha, svar. Böcker får jag läsa om flera gånger innan jag kommer ihåg dem. Ibland är det bra, behöver inte köpa nya böcker hela tiden, men ibland råkar jag köpa böcker jag redan har en gång till.
Jag har jättsvårt att komma ihåg vilka filmer jag just sett på bio. Måste gå in på SFs hemsida och där min sida, för att se vilka jag sett. Fårga mig inte vad som går på bio, för det kommer jag inte ihåg. Fårga istället hur jag tyckte om den och den filmen, då fungerar minnet, tack o lov.
Det är så otroligt frustrerande att känna att hjärnan inte längre är som den brukade. Kan fastna i en tanke och sedan inte komma loss. Hjärnan känns oftast som den blivit belagd med teflon, inget fastnar. Allt bara skramlar runt. Det som hänt innan jag fick MS kan jag oftast komma ihåg utan problem. Känner mig som om jag fått Alzaimers, men än så långe vet jag åtminstone vem och var jag är. Alltid något att vara tacksam för.
 

Kommentera

Publiceras ej