På Filmstadens biografer kan man köpa opoppade popcorn i ett set med fett och salt så man kan poppa likadana popcorn som på biograferan hemma.
Jag kunde inte låta bli att testa. Givetvis! Jag älskar Filmstadens popcorn, de som de poppar på biograferna vill säga.
Jag poppade en halvpåse. Blev precis lagom för en person.
Hällde i allt i en gryta och några få minuter senare har jag popcorn som smakar nästan precis som på bion.
Väldigt goa och gick nästan ännu fortare än när jag poppar med matolja. Jag har ingen micro så jag måste poppa på det gammaldags sättet.
Förr poppade jag popcorn hemma var och varannan dag. Numera blir det inte så ofta eftersom jag gå på bio så gott som varje vecka.
Men ibland blir jag sugen hemma och de blir det verkligen gott att äta dessa popcornen, som kommer från Sundlings.
De levererar färdigpoppade popcorn till de biografer som inte poppar själv.
 

Kommentera

Publiceras ej