Hittade ett fotografi från längenheten på Lilla Munkebäcksgatan i Göteborg.
Där har jag gjort en vägg med saker från resorna till Florida och överst allt från resan runt USA 2001.
Det var så det började...
Sedan blev det gradvis mer och mer och nu är sovrummets väggar överfulla med saker från mina resor.
Resorna till Florida finns samlade på ett ställe. 
Jag har plockat med mig massor av snäckor, lite sand och köpt en och annan pryl. 
Men när jag sedan började resa runt mer och mer i USA så blev det mer och mer prylar som behövde platser på väggarna.
Sakta men säkert blev det mindre med annat än reseminnen.
Så här såg det ut när jag flyttade in i Bruket för sjutton år sedan.
Sedan åkte jag runt USA varje år från 2007 till 2020. Blev en paus 2021 pga pandemin men sedan blev det resor 2022 och 2023. Det blev till slut rätt fullt på väggarna om jag så säger.
Jag drömde om att besöka alla USA:s stater men när jag fick MS och efter några år inte längre kunde köra bil själv, så trodde jag inte att jag skulle kunna förverkliga drömmen.
Så när jag reste runt med bästabästisen 2012 så flipadde jag ut fullstädigt när det gäller att köpa saker och att plockar med mig diverse stenar och sand.
Den resan fyller hela väggen ovanför sängen.
Efter den resan hade jag bara fem stater kvar att besöka, Hawaii, Alaska och tre stycken norrut på mitten.
2014 följde systerdotter med mig igen, för tredje gången och vi jagade igenom de tre staterna. Året där på åkte vi till Alaska och 2016 förverklade jag drömmen på Hawaii där jag firade femtio stater och femtio år.
Efter de resorna så var det nästan helt fullt på väggarna. Bara några smala snedväggar var kvar.
De fyllde jag upp med ytterligare fem resor, där jag satt shoppingstop på mig själv.
Fick bara köpa något litet som minne.
Nu finns det inte plats för fler resor.
Då får jag möblera om på väggarna. Ligger ofta och ligger och funderar över hur jag skulle kunna göra om på väggarna.
Än så länge har jag inte kommit på någon bra idé. Just behöver jag ju heller inte mer plats och då är det inget måste med nya idéer.
Det får framtiden visa.
 
Jag älskar att ligga i sängen och titta på alla resor jag gjort runt det vidsträkta landet i väst.
Minnas allt roligt jag gjort.
En sak jag aldrig vill göra, är att flytta. Hur ska jag få plats med allt i en annan och troligen mycket mindre, lägenhet.
Här har jag plats att breda ut mig med både reseminnen och broderier.
 
 

Kommentera

Publiceras ej