Nu kör vi!!!!!!!!
Inledningen var helt underbar med Malin och Petra i solarier sjungande nu text till Tattoo.
 
  • Malta: Sarah  - Loop  **
  • Lite väl överarbetat. Allt ska vara sexigt. Skriker "Jag vill vara som spanska Chanel!" Hon som gjorde succé med Slomo för ett par år sedan.
  • Det är inte dåligt, bara lite FÖR mycket och beräknat.
  • Albania : BESA - TITAN *
  • Snyggt nummer men jag kommer aldrig ihåg sången. Finns inget som fastnar.
  • Greece: Marina Satti - ZARI *
  • Vilken röra! Får mig att känna mig lastgammal. Här finns ingen konuitet. Här känns det bara som om de slänger ihop allt efter de sjunger.
  • Switzerland: Nemo - The Code ****
  • Här är det en massa olika stilar ihopsatta också men jag gillar detta. Här finns en tydligt refräng. Hen sjunger kanon. En av de stora favoriterna men Kroatien är bättre. Kul och annorlunda nummer. Men kan falla på de otroligt fula kläderna. 
  • Czechia: Aiko - Pedestal *
  • Detta är bara för gapigt. VIll be henne hålla käften efter ett tag. Jag lyssnar sällan till texten, jag är helt för hur det låter, men Love Me More är bra.
Fankrike - Slimane - Mon Amour *
Så överdramatiskt pretansiöst att jag blir knasig. Jag är verkligen ingen frankofil. Kan bara komma på två som jag gillat genom åren. Det här blir FÖR mycket.
  • Österrike: Kaleen - WE WILL RAVE ***
  • Jag gillar det här skarpt men frågan är hur mycket hon hon hörs. Det är nog bakgrundssångerskan som hörs mest, svenska Dea, för det lilla man hör av henne är rätt falskt. Fall av snygg tjej som inte kan sjunga men ändå lyckats få stå på scen.
  • Denmark: SABA - SAND ***
  • Gillar det här mycket! Men ibland är det skärande falskt. Snyggt nummer med all "sand". Hoppas på final.
  • Armenia: LADANIVA - Jako **
  • Jag brukar gilla inhemska toner sk etno men det här bar för mycket gnälliga instrument. Inte gillar jag hennes röst heller. Den är inte falsk men låter som den ligger lite fel. Vass.
  • Man ska bli glad av det här men jag vill bara krypa unda i ett hörn. Känns väldigt lång.
  • Latvia: Dons - Hollow ***
  • Inte den mest minnesvärde sångaren. Lite som att titta på färg torka. Men han sjunger bra.
Spanien: Nebulossa - ZORRA (already qualified) **
Refrängen är medryckande men versen otroligt svag. Glatt men jag gillar inte det här. 
  • San Marino: MEGARA - 11:11 **
  • Den skramlar på rätt bra och härligt rosa/svart nummer. Men oj, vad falskt hon sjunger ibland! Knappt att hon får fram sången mot slutet.
  • Georgia: Nutsa Buzaladze - Firefighter **
  • Nutsa kan tack o lov sjunga! Men hon är bara en i mängden av alla tjejer som vill vara "sexiga". Börjar tröttnar på dem. Snyggt nummer dock.
  • Belgium: Mustii - Before The Party's Over ***
  • Det här en lång resa mot den sista magiska minuten. Konstigt med alla mikrofoner i cirkel och han sjunger inte bra. Nervös? Väldigt vingligt. Men på slutet är det ett mycket läckert nummer.
  • Estonia: 5MIINUST x Puuluup - (nendest) narkootikumidest ei tea me (küll) midagi ****
  • Jag älskar det här och att det är falskt så förslår till en början gör inget när refrängen kommer. Då blir jag galet lycklig! Så medryckande! Men sånginsatserna är verkligen inte bra. Men vilket ös!
Italien: Angelina Mango - LA NOIA(already qualified) **
Jag gillade detta till en början men nu börjar jag tycka att de tär rätt nojigt tjatigt.
Sanslöst fult framträdande. Det går nästan inte att se henne i allt mönstret. Italien kan verkligen inte det här med snygga nummer. Inte första gången de klantar till sig.
  • Israel: Eden Golan - Hurricane *
  • Den här fastnar inte. Kan för mitt liv inte komma ihåg den. Den bara går från öra till öra utan att lämna minsta avtryck. Glömt bort den innan den är slut.
  • Hon sjunger bra men det är allt.
  • Norway: Gåte - Ulveham *
  • Denna gapfest faller inte mig i smaken. 
  • Netherlands: Joost Klein - Europapa -
  • Så simpelt men också medryckande. Irriterande medryckande. Vill inte sjunga med. Svårt för töntiga skämtframträdande som ska vara roliga. Jag säger bara suck!
  • Visst, skulle jag höra den på ett dansgolv, när jag nu skulle infinna mig på ett sådant(?), så skulle jag skråla med. Men jag vill inte.
Så jag sett alla framträdanden och jag håller Kroatien högst. Har tittat på det hur många gånger som helst sedan i tisdags. Schweiz är också toppen. Hade Belgiens stackars sångare haft mer röst och inte varit så nervös hade sången varit fantastisk.
 
Nederländerna hade valt en väldigt konstig del av låten till snabbgenomgången. Ok, den mest känslomässiga men det är ju inte den man kommer ihåg av sången.
 
Underbar allsångsfest med Elena Paparizzo, Charlotte Perelli, älskar henne, och Sertab.
 
Edward Af Sillén och Daniel Rehn gör det igen! Hysteriskt rolig mellanakt!!!
Delen med röstningen och mumintrollen!!!!! Jag dööööööRRRR!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Lynda Woodruff!!!!!!!!
Precis!!!! We love Eurovision too much!!!!!!!!!!!!!
 
Petra är som alltid underbar men jag är så imponerad av Malin! Så underbart äkta. Känns så varm och härlig.
 
Lettland
Österrike
Nederländerna
Norge
Israel
Grekland
Estland
Schweiz
Georgien
Armenien
 
Jippi!!! Estland gick vidare men annars var det väldigt konstiga val. Lettands znoozfest? Saknar Belgien.
 
Diggiloo Diggiley, att den kunde vinna?!!!! Men så härligt töntig. Går inte att motstå!
Så underbar!!!!
 
Precis som i tisdags hängde jag med mina släktingar på messenger. SÅ roligt att höra allas åsikter!
Nu hörs vi på lördag!

Kommentera

Publiceras ej