(null)
Jag är inte mycket för att gå upp på morgonen men vandringen på Kristi Himmelsfärd är så rolig att jag gärna går upp klockan halv fem för att börja vandra en timma senare. 
(null)
Vi var en härlig samling människor som gav oss iväg i jättebra promenadväder. 
Vi gick på grusvägar, på skogsvägar och järnvägsspår. Vi gick över vägen och under vägen. 
Vi pratade och skrattade i massor. 
Men  (null)
Flera var med förra året och några var nya. Detta var mitt andra år men de har haft dessa vandringar i herrans massa år. 
Han som varit ansvarig för det hela i flera har fått svårt problem med fötterna och röjde bara med en liten bit. 
Han vill heller inta ha ansvaret längre, så det tog jag över. Nästa år blir promenaden från Bruket. 
(null)
Vi kom från alla möjliga håll. Inte bara i närområdet. En var från Sommen och en hade rest nästan 100 mil! Hon bodde numera i Vännäs utanför Umeå. 
Hon från Sommen fick jag jättebra kontakt med. Vi hade ett gemensamt ämn, barn. 
Det vill säga att vi inte vill ha några. 
(null)
Hon tyckte det var så skönt att hitta en likasinnad. Det är inte alltid ett accepterat val. 
Hon och två andra hade hund med sig. 
Hennes hund var mycket väluppfostrad och kom alltid när hon lockade på henne. Men så fick hon tydligen sniff på något och försvann. 
Stackars ägarinnan visslade och visslade. Men ingen hund. Jag gick för att se vad de andra tagit vägen men gick till slut tillbaka. 
(null)
Vet inte hur länge vi letade men till slut fick vi syn på hunden. Den hade rusat iväg till de andra och då upptäckte de att vi saknades. 
Ägarinnan blev helt överlycklig. Hon hade hunnit tänka många oroliga tankar. 
Allting ordnade sig till slut. 
Men vi skojade mycket om att hon som ledde vandringen inte hade koll på sin flock. 
Stackarn var alldeles förtvivlad. 
(null)

Vi gjorde ett fikastopp vid Ryssbysjöns strand. Här hade den ansvarige kommit med stolar och ställt upp. 
Vi pratade och skrattade och höll en liten, liten andakt. Avslutade med sjunga min favoritpsalm Jag Lyfter Ögat. 
Jag ställde också upp stativet och tog en eller rätt många gruppbilder. Kul att ha på oss alla. 
(null)
Det blev mycket skämtande om GDPR när jag frågade om det var ok att jag la ut bilder från vandringen på sociala media, som Ängs missionskyrkas. 
Jag får väl göra som när jag lägger från kyrkans barnverksamhet, sätta smilies över deras ansikten. 
Så när jag kom hem så gjorde jag en sådan bild på skoj och la ut i vår vandringsgrupp på Facebook. 
Ska lägga ut den riktiga bilden också. 
(null)
Vi vandrade tillbaka till startpunkten och alla bilarna. Trots att vi pratat och skattat i över två timmar så hade vi mer att säga och blev stående en bra stund. 
Sedan blev det hej då och vi ses i Bruket om ett år. 
En mycket lyckad morgon. Känns nästan tråkigt att vi inte ska ses förrän om ett år igen. 
(null)

Kommentera

Publiceras ej