Tredje advent i Esperyds Missionskyrka.
Det var min kommitté som hade hand om fikat. Vi var lite disimerade då syssling var sjuk men det gjorde inget för det var otroligt många som var snälla och hjälpte till.
Kören För Guds Skull sjöng med sådan självklarhet att det är en njutning att lyssna till dem. Det är ingen tvekan utan de sjungen med en underbar glädje. Fyra av dem sjöng också en fin à capellaversion av Nu Tändas Tusen Juleljus. Katarina och Simon sjöng vina duetter. Speciellt Jul, Jul, Strålande Jul var fin.
Sedan blev det fullt ös på fikat. Över nittio personer skulle ha frallor och något att dricka. De bord som fanns var dukade men de flesta fick sitta i kyrksalen och fika. Jag hade fullt upp med att brygga kaffe och se till att allt fungerade bra. Sedan satte jag ner händerna i diskbaljan. Det var många koppar, fat, assietter och glas som skulle diskas. Jag hade fullt upp med det medan de andra plockade bort från borden, torkade och ställde tillbaka allt i skåpen. Köket är inte stort så det var riktigt trångt för det mesta.
När jag diskat allt släpptes jag iväg av övriga hjälpredor och nöjd och lagom trött åkte jag hem med syster. Det var en fin afton med härlig sång och trevlig samvaro. Men det är klart, det hade inget gjort om några föräldrar åtminstone försökt tysta sina barn lite under pastor Sams andakt. Det var inte mycket jag hörde av honom. 
Men i övrigt var det en väldigt fin afton.
 

Kommentera

Publiceras ej