Det är verkligen otroligt roligt att va ute och resa. Uppleva nya saker, träffa nya människor, aldirg veta vad som döljer sig bakom nästa krök.
Jag älskar det verkligen.
Men inget är så härligt som när jag kommer hem och kan gå igeom allt vad jag köpt och titta pa korten som jag tagit. Att i hemmets lugna vrå återuppleva vad jag sett och gjort.
Blir lite tudelad om man så säger. För jag älskar verkligen att vara ute och resa. Men hemma bäst är alltid hemma bäst.
Och så vi ju det där med att mysa med katten. Inget slår en kelig Nikkie. Först brydde hon sig mer om resväskorna och deras innehåll. Men jag la mig för natten kom hon susande direkt och var JÄTTEKELIG. Körde in nosen i ögonen på mig för att riktigt kela. Puffa och spinna. När jag sover vill hon helst ligga på min högra hand. Vilket betyder att jag måste ligga på vänster sida. Men ibland rullar jag över på höger sida. Ibland väcker hon mig med att gå fram o tillbaka över huvudet på mig eller har jag inte somnat och vänder mig om så går hon. I natt väkte hon när jag rullat över på höger sida genom att smälla till mig i bakhuvudet med en hård tass. När jag rullade över till vänster sida blev hon hur mysig som helst. Visste inte till sig så kelig blev hon. Efter en kort stund somnade jag om.
Jag älskar verkligen min goa katt!
Purr.

Kommentera

Publiceras ej