(null)
Det är roligt att jag lyckt få lite tid mellan tågbyten så att jag hinner se mig om lite. 
I Skövde hade jag trettiofem minuter på mig, så jag skyndade bort till de ursöta grisarna inne i centrum. 
Stationen ligger väldigt bra till i Skövde så jag behövde inte gå långt. 
På vägen passerade jag en kyrka som jag bestämde mig för att besöka på vägen tillbaka. 
Fick flera glada tillrop när jag fotade vid grisarna. Ett par tonårsgrabbar var väl mer åt hånleende när de passerade mig men det stoppar inte mig!
(null)
Det var nästan en tappahakanupplevelse att komma in i Skövde kyrka. 
Den ser lite lagom gammal ut men inuti år den jättemodern. Så oväntat. 
Men den var nygjord på rätt sätt, mycket stilfullt. 
Jag funderade på om kyrkan brunnit och de sedan byggt upp den igen men nej, den var renoverad. 
Detta upplyste mig en herre som kom fram till mig för jag gick och fotograferade. 
De hade på början av 70-talet tyckt att kyrkan var fullständigt ointressant och ful. Så de bestämde sig för att totalrenovera den. 
För en gångs skull mycket snyggt gjort. 
Sedan var det dags att gå tillbaka till stationen och stiga på tåget till Falköping. 
(null)

Kommentera

Publiceras ej