Elvis, vad ska vi göra med dig?
När jag kom hem i fredagsmorse klockan sex, så satt Elvis och sov vid köksdörren.
Hon är nästan döv så jag fick tjoa och tjoa på henne för att hon skulle vakna.
Jag släpade upp resväskan på trappan och låste upp för att ställa in den innan jag tog med Elvis ner till maten jag lagt ut när jag kom.
Men hon var bara intresserad av att gå in.
Hon var snabb som en liten vessla trots att jag försökte mota bort henne med resväskan.
Hon skulle in! Punkt. Slut!
 
Hon smodde sig om mina ben när jag försökte få ut henne. Hon var som en hal ål.
Men till slut fick jag tag i henne halvvägs upp för trappan och kunde bära ut henne till maten.
Hon hängde över armen medan jag kelade med henne med andra handen. Hon spann så hela hon vibrerade.
Släppte inte ner henne förrän jag kom ut till ladugården. För annars hade hon väl kutat upp till dörren igen. För hon ska IN!
 
Vet inte varför hon har blivit sån. Hon har varit inne förut. Hittade henne på nedervåningen en bra stund efter att hyresvärden hade åkt. Men så här tokig med att ta sig in har hon aldrig varit förut.
Har det med åldern att göra? Hon är femton nu, gammalt för en ladugårdskatt.
Eller är det för att hon marsar eller redan är på smällen och vill fixa till ett bo för att föda kattungarna på?
Hon har rundheten kvar sedan vintern, så det är svårt att säga om hon är gravid eller bara tjock.
Vad det än är så spenderar hon väldigt mycket tid antingen på trappen på baksidan eller på framsidan av huset.
 

Kommentera

Publiceras ej