Idag är dagen F, som i final, äntligen här!
Tyvärr är jag inte hemma men hoppas i alla fall att komma hem så jag kan se röstningen.
Vem vill jag då ska vinna?
 
1. MEDINA - QUE SERA
Jag skulle älska om vi kunde skicka denna underbara partyrökare! Det går inte att sitta still när den kör igång. Är det inte dags att skicka något annat än dessa slicka poplåtar vi oftast skickar?
 
2. SMASH INTO PIECES - HEROES ARE CALLING
Och om vi inte skickar Medina så kan vi väl skicka en rocklåt? Det vore på tiden!
 
3. JACQULINE - EFFORTLESS
Ska vi skicka en slick snygg låt så ta den här.
 
4. DOTTER - IT'S NOT EASY TO WRITE A LOVE SONG
När hon nu äntligen kan sjunga själv så kommer det bli så mycket bättre.
 
5. DANNY - HAPPY FOUND ME
Melodislingan i refrängen är toppen, det är bara så att arret är så vasst.
Han ska ha piffat upp numret och tar några vettiga danssteg iställe för att hoppa runt stelt.
 
6. ANNIKA WICKIHALDER - LIGHT
Jag älskar denna sång men vill absolut inte att den ska vinna. Det räcker med gospelpop nu. De funkar inte i Eurovision eller inte för de som röstar i alla fall.
 
7. LIAMOO - DRAGON
Snygg låt som inte gör något större avtryck. Önskar att han kunde sjunga någon "skitigare" sång någon gång. Allt blir så själlöst platt.
 
8. MARIA SUR - WHEN I'M GONE
Snygg låt som försvinner i ett mörkt framträdande.
 
9. MARCUS & MARTINUS - UNFORGETTABLE
Norrbaggarna får inte vinna!!!!! Snyggt nummer men åter, allt för perfekt och videoaktigt.
Ger ingen livekänsla alls.
 
10. CAZZI OPEIA - GIVE MY HEART A BREAK
Så charmigt härlig och jag älskar när någon mixat Pet Shop Boys Go West med kompet från denna glada sång.
 
11. JAY SMITH - BACK TO MY ROOTS
Gör inget avtryck på mig alls.
 
12. LISA AJAX - AWFUL LIAR
Hon är så otroligt ointressant artist.
 
Alla förståsigpåare säger att Marcus & Martinus vinner men vill verkligen svensken att norrmän ska vinna även Melodifestivalen? Räcker det inte med alla skidtävlingar och Vasaloppet?
Jag hoppas att internationella juryn väljer något annat som gör att även om folket röstar M&M som vinnare så vinner någon annan.

Kommentera

Publiceras ej