(null)
Vi har eget kök i lägenheten på hotellet och ska köpa egen mat att fixa. 
Vi ville inte lägga till frukost i rumspriset, var rätt dyrt. Så vi äter på rummet. 
Inga matbutiker var öppna när vi anlände igår så vi fick börja dagen med att hitta någonstans att äta. 
(null)
Vi hittade ett lämpligt ställe nerför backen från vårat hotell. 
De serverade pannkakor och toast. 
Jag valde redvelvetpannkakor och Sara valde grekisk yoghurt med frukt och toast. 
Mina pannkakor var goda men då såg verkligen inte ut som på bilden i menyn. 
(null)
Saras toast klarade ingen av oss att äta upp. 
Inte för att den var som mäktig utan för att de var så fruktansvärt söta. 
Det var som att de stekt en bit socker i socker och sedan strött socker ovanpå. 
Jag brukar inte ha några problem med att det är sött men det här var FÖR mycket!
(null)
Det bästa med caféet var att notan kom i en liten trälåda. 
I den la man pengarna eller kortet. Sedan hämtade de den och fick man pengar tillbaka som kom de tillbaka med den. 
Så gulligt!
(null)
Något som jag noterade om portugiser under mitt besök för tjugo år sedan, varvat de är inte speciellt trevliga. 
Inte otrevliga men lite avståndstagande. Det har inte endrats. 
Servitrisen, som var äldre än mig var mycket avmätt. Kanske också har att göra med att de inte tala så mycket engelska 
En andra notering redan efter endast två mål mat. Den är inte varm. 
Pannkakorna och toasten var nästan kalla och pastan och hamburgaren igår kväll var bara jumna. 
Undrar hur det kommer sig?
(null)

Kommentera

Publiceras ej