Jag har haft nästan fem månader på mig att komma på hur jag ska visa mina broderier i Kuben på Kulturhuset Pigall i Nässjö nästa vecka.
Men det är inte bra att ha för lång tid på sig, för jag har hela tiden känt, jag hinner.
Men nu är bara några dagar kvar tills jag ska ställa upp allt i Kuben!
Var tog den tiden vägen?????
 
Jag fick nästan direkt en bild om hur jag ska ställa upp allt för att att allt skulle synas så bra som möjligt. Bygga en pyramid med kartonger.
Men när jag till slut fick tummen ur att börja fixa så upptäckte jag att jag inte hade tillräckligt med kartonger men nu har jag skaffat fler.
Så under den sena eftermiddagen började ställa upp allt. 
Det kommer säkert se helt galet ut men det är det enda jag kan komma på. Jag kan ju inte ha mina arbeten hängande i trådar och att sätta upp dem på skärmar hade inte tilltalat mig.
Det blir så uppställt och stelt då.
Nu kan jag både hänga och lägga broderier på kartongerna.
Det är bara frågan om vilka jag ska ta med. Har gått och plockat och fixat hela kvällen.
Lite text vill jag också ha med som förklarar en del men inte till allt.
Skriver inte ut mitt hela namn och var jag bor men skriver att de kan besöka mina sidor på Instagram och Facebook.
Eftersom jag inga säljer så behöver jag inte skriva ut något sätt att kontakta mig.
Skulle de vilja att jag åtminstone skrev ut hela mitt namn så får jag väl ändra på min lapp. 
Inväntar nu information om när jag ska ställa upp allt från Konsthallen.
Det är lite med skräckblandad förtjusning att få visa upp mina broderier i Nässjö under två veckor, 25 mars till 7 april.
Var inte säker på hur mycket av nedre delen som skulle synas när jag satte upp allt men så tittade jag på bilden jag tagit på kuben och då går glaset ner till dess nedre kant. Så jag kan fylla de nedersta lådorna med broderier också.
Det är ju inte så att jag inte har några handarbeten att visa!!!!
 
 

Kommentera

Publiceras ej