(null)
Tänkte skriva i inlägget om Skövde att alla tåg har gått i tid och utan några problem men kände att det kanske är att ropa hej förtidigt. 
Och det var det. 
Inte för att det gjorde något att tåget blev sent ifrån Falköping, jag hade gott om tid innan filmen skulle börja på Filmstaden i Jönköping. 
Men det var liksom garanterat att så fort jag fick tanken att allt gått felfritt så går det grus i maskineriet. 
Tåget var sent från Göteborg pga personalbyte, stod det i informationen på stationen. Vad det nu innebär? Någon personal som blivit sjuk eller kommit för sent till jobbet?
Allt som allt så blev vi ca 20 minuter sena. 
Det gjorde inget. Jag hann handla lite mat innan jag gick till biografen och fick prec med lagom tid innan filmen började. 
(null)

Såg den otroligt fascinerande MayDecember. Lika fantastisk som den var obehaglig. Vågade knappt inte röra på mig eller ens blinka i rädsla för att missa något av alla lagren i filmen. 
Fantastiskt skådespel av Julianne Moore och Natalie Portman. Den gör filmen kommer sitta i länge. Det är mycket att fundera över. Vem var offret? Vem var den manipuletiva skurken?
Filmen slutade lagom att jag lugnt kunde gå till stationen och kliva på det sista tåget för dagen. 
Totalt har det blivit åtta olika tågsträckor under denna roliga dag. 
En resa att lägga till minnesbanken. 
(null)


Kommentera

Publiceras ej