Ser ständigt spår av uttern nere vid dammen men än så länge har jag inte sett den.
Jag blir lika lycklig varje gång jag ser spåren. Även om jag inte får se den så betyder det ju att han är här var och varannan dag.
Jag spanar ut över dammen flera gånger om dagen i hop om att få se en skymt av den. Än så länge verkar han bara vara här på nätterna. Hoppas att han kommer fram dagtid lite längre fram i vinter, början på våren.
Det var så underbart att se uttern dagtid flera gånger. Att jag förra året kunde komma honom riktigt nära utan han bydde sig. Var bara några meter ifrån honom vid ett par tillfällen. Han tittade på mig flera gånger men brydde sig mer om fisken han fångat än om mig. Stannade inte länge utan tittade en stund och tog lite kort innan jag sakta lämnade honom i fred. Vill inte att han ska bli så störd att han flyttar någon annanstans.
Kommer inte ihåg när jag först såg utterspåren men det är rätt många år sedan nu. Håller tummarna för att han känner sig trygg och stannar för gott. 
Vore kul om det kom en familj här men än så länge verkar det bara vara en. Men en är bättre än ingen.
 

Kommentera

Publiceras ej