Ibland har jag svårt att greppa att jag rest runt så mycket i USA. Att jag varit i alla femtio staterna. Att jag gjort fjorton större resor runt landet och ungefär lika många gånger till Florida. Känns nästan overkligt.
Det kunde jag inte ana när jag växte upp. Då var jag överlycklig över att vara ute och åka mellan mjölkningarna och det var stort att jag varit i Danmark och Norge.
Kommer ihåg när jag en gång på högstadiet satt och gjorde ett kollage med massor av bilder från olika länder som jag gärna skulle besöka. Familjen har aldrig haft mycket pengar och resandet till annat land kändes otroligt avlägsen men en berest klasskamrat tyckte att "din tid kommer". Och det gjorde den!
Men då kunde jag absolut inte tänka mig att lite över trettio år senare skulle jag fira min femtio årsdag och att också besökt alla USAs stater på Hawaii. Det fanns inte med på kartan.
Att jag inte bara besökt stora kända platser som New York, San Francisco och Grand Canyon Nationalpark. Utan att jag har bilat runt på extremt avlägsna platser i USA. Att jag hittat udda saker längs med vägen. 
Det känns så knasigt ibland att säga "där har jag varit" när någon nämner någon mindre känd plats i USA. Att jag varit mer runt det stora landet i väst än många amerikanare själva har. 
Ibland sitter jag och läser mina bloggar som jag skrivit om resorna och det känns nästan som om jag läser om någon annan. Lilla Ingalill från djupaste skogarna i Småland kan omöjligt ha rest runt så mycket i USA. Men på bilderna är det jag, så det måste med andra ord handla om mina resor.
Vad det är underbart att vara ute på bilresa! Då mår jag som bäst och glädjen sprutar ur mig.
Resa är livet!
http://jaktenpadefemtiostaterna.blogg.se/
http://kynholmsflickornapatur.blogg.se/
http://busschaufforerpabilresa.blogg.se/
 

Kommentera

Publiceras ej