I nästan en månad har hallen varit stängd från båda håll, så stöket i badrummet har varit på lite avstånd och framförallt, katten har hållt sig i lägenheten.
Nu är badrummet nästan färdigt, lite elgrejer som ska fixas och dörrarna kan vara öppna igen. Vi ska plocka bort dem  helt då de är väldigt ivägen.
Jag har vant mig vid att dörren hela tiden varit stängd in till köket att det nu känns konstigt när det har återgått till det vanliga igen. Hoppar nästan högt när jag kan se hela vägen igenom. Lite att jag känner, oj, dörren är inte stängd!
Katten är också helhispig. Han vågar knappt inte gå ut i badrummet. Smiter tillbaka som ett skållat troll om jag kommer ut när han är där. Tror att han är på förbjuden mark. Han sitter och ylar i badrummet. Kanske talar han om vad han tycker om det eller så kollar han akustiken. Det ekar lite i badrummet. Har inte ställt in allt än. Det ska städas ordentligt först.
Är också helt underbart att jag inte längre behöver gå på toa på nedervåningen. Ska bli så skönt att inte behöva stappla ner för trappen på nätterna.

Kommentera

Publiceras ej