På symötet hade släkting med sig en lapp om resa till Sy- och Hanverksfestivalen i Stockholm. Det gick att följa med på en bussresa över dagen från Nässjö den 26 oktober.
Jag blev lite sugen och ju mer jag tänkte på det ju mer ville jag åka. Men absolut inte med bussresan. Gemensamma bussresor är inte min favoritsysselsättning. Usch!
Festivalen pågår i tre dagar 26-28 oktober. Så jag tänkte att jag tar tåget upp den 25 oktober och går på Lasse Åbergs Museum under torsdagen och lite bio och så sover jag över på vandrarhem och går på mässan den 26 oktober.
Hade planerat att åka upp till Stockholm i Oktober i vilket fall som helst och då kan jag alltid göra det ordentligt och ta en liten tvådagarstur.
 
Får lite ångerst över att jag kanske lämnar hundarna i sticket. Det vore synd om de fick sitta inne hela dagarna. Har jag tur så kanske systerdotter är hemma på förmiddagarna.
 
 

Kommentera

Publiceras ej