Man kan väl minst sagt säga att jag är lite, rätt ok väldigt mycket, av en expert på att resa i USA.
Har ju trots allt varit i alla femtio staterna, även om det är ett par stycken som jag bara varit innanför gränsen eller korsat där det är som smalast.
Blivit en sådan expert att kompisar om bekanta kontaktar mig lite då och då och frågar allt möjligt. Vad de ska tänka på när de åker dit? Var är bäst att besöka och nu senast om det finns några galna saker att besöka runt New England och Washington DC.
Jag kommer med glädje att sätta mig och googla efter saker. Nu finns det tyvärr inte så mycket där. De absolut galnaste sakerna finns ute i väster, i ödemarken. Där de har verkar ha något annat att hitta på tokigheter, allt för att dra folk. New England runt Boston och ner mot Connecticut och närliggande stater är välbefolkade och det verkar inte finnas så mycket plats för galenskap. Men något roligt ska jag väl kunna hitta.
Har ingen road trip runt USA planerad under de nästkommande åren. Så jag hjälper så otroligt gärna med att söka efter udda saker att besöka. Älskar att sitta med USA-kartan och googla och drömma mig bort. När jag kom hem efter vårens USA-resa kände jag mig rätt mätt på USA. Det var trots allt tredje resan på ett och ett halvt år. Men nu har suget vaknat igen. Planerat ska jag dit nästa år, men då inte på någon road trip, utan jag ska besöka vänner. Så en road trip får jag vänta på några år. Har annat planerat framöver.
 

Kommentera

Publiceras ej