(null)
Första söndagen i mars är en av årets stora högtider. Vasaloppet är en väldigt få saker som kan få mig att med glädje gå upp lite tidigare än vanligt. 
Det är så roligt att titta på när de kämpar de nio milen mot Mora. Rackarspelen, utbrytningarna och stakandet. Det vill jag inte missa. 
Någon som dock inte gillar när matte helt plötsligt sätter sig och syr redan på morgonen, är Winston. Normalt kan han vara uppe lite under tiden jag äter frukost. Kräver att bli borstad. Eller så går han o lägget sig innan jag hasat mig upp. 
Störd vandrar han runt i lägenheten och skriker. Kommer o kelar då och då. Sitter lite bredvid mig. Men mest går han. Matte får bara inte ändra sina rutiner bara sådär!
Det är en extra rolig söndag, då uttern var ute på isen när jag gick upp vid halv åtta. Han är så söt när han sitter och äter fisk. 
(null)

Kommentera

Publiceras ej