Vad det är underbart att ha en blogg och att folk faktiskt läser den!
För ett tag sedan efterlyste jag gallerväv på min blogg och nu har jag fått ett svar. En person hade läst mitt inlägg och gav mig ett tips om att det finns väv på ett svenskt företag som heter Tulips & Roses. Gallerväven kallades där för monostramalj och fanns in den storleken jag söker.
Blev helt överlycklig!!!! Jag har inte för alls längesedan använt min sista finmaskiga väv och hade lite sorg över detta. 
Har köpt på mig en skock stramalj, men den är inte riktigt så finmaskig och helt annorlunda att sy med. Blir mer sladdrig och tappar lätt formen. Monostramaljen var heller inte så speciellt dyr, så jag får ta och köpa på mig lite. 
Tack Eva för tipset! 

1 kommentarer

Helena Petersson

04 Apr 2023 21:46

Hur många trådar/cm är det på den finmaskiga väven du använder? Hälsningar Helena i Falun

Svar: Den finmaskiga är på 8 trådar/cm. De andra två jag använder är på 5 och 6 trådar.
Köper dem bla på tulipsandroses.se.
Kallas antingen monostramalj eller gallerväv.
Kram Ingalill
Ingalill

Kommentera

Publiceras ej