Tänk, det trodde jag aldirg. Att mitt åtsidolagda arbete, sedan mer än tre år, snart är färdig och att jag tycker den är riktigt rolig att sy. Det tackar jag fotbollen för. Varit många timmar med massor av fotboll på datorn. Då får jag ro att sitta och sy.
Trodde att jag skulle få kämpa för att sy på den. Har redan ritat upp nästa arbete, men har klarat att låta bli att börja på det. Något som jag älskar att börja. Avsluta ett arbete går betydligt trögare. Fattar inte varför det blir så. Borde vara glad att det snart är klart så jag kan sätta upp det på väggen och inte behöva sy på det mera.
Nu är huvudet istället fyllt med hur jag ska göra när jag broderat färdigt. För det ska på en massa blommor och annat. Känns hur kul som helst att arbetet äntligen kommer att bli färdigt. Det har legat och gnavt i bakhuvudet ända sedan jag la det åt sidan.

Kommentera

Publiceras ej