Det försöks hela tiden med lurendrejerier på nätet. 
Har fått flera vänförfrågningar på Facebook från amerikanska militärer. Tror inte på dem över huvudtaget. Det känns bara väldigt konstruerat att ALLA som vill bli vän med mig är i amerikanska armén. Jag reser mycket till USA, så det kan jag förstå att de skickar. Men varför satsar de bara på militärer? Bara för att jag besökt diverse hangarfartyg och militärmuseum betyder det inte att jag är superintresserad av amerikanska militärer.
Har fått meddelande från en ADVOKAT från Australien som söker fejkad släkting till en nyss avliden idiotrik Dan Lennartsson. Som inte har några arvingar. Givetvis tror jag på honom för han skrev advokat med STORA bokstäver. Då är det ju absolut sant!!!!
Nu fick jag ett eller rättare sagt två meddelande på Instagram från samma person som gjorde mig full i skratt.  Började med Hello Goegeous. Alltid trevligt att höra det. Men jag tror inte på honom för fem öre. Problemet var bara att Mark Lyndon eller vad han nu hette, skickade två meddelande som nästan var lika. Bara hans yrke skilde sig. I första meddelandet var han kirurg inom militären bosatt i Alaska. I det andra var han entreprenör, bosatt i Alaska. Ooops!
Han borde kollat lite bättre innan han skickade iväg meddelana. Det är inte precis så att jag tror på honom när han skickar två likadana meddelanden men med två olika yrken. Inte för jag svarat om han bara skickat ett meddelande. 
Det försöks hela tiden och jag blir så misstänksam mot allt och alla, att även om någon skulle göra ett äkta försök till kontakt, så kommer jag inte tro på dem. 
Sorgligt med alla dessa människor som troligen  hela tidens ska försöka lura av en passinformation och pengar.
Vad är världen på väg?
 

Kommentera

Publiceras ej