(null)
Så har grillmästare Ingalill varit i farten igen. Det var aktivitetskväll i Esperyd och jag sin vanligt hand om korvgrillningen. I år lyckades jag riktigt bra med korvarna inte som förra året då det var svarta, svartare eller kolsvarta. Kan att ha och göra med att jag hade hjälp med betalningen och allt det praktiska runt korvgrillandet. Kunde fokusera mer på vad jag gjorde vid grillen då. Var bara några som blev riktigt brända. 
(null)
Jag är rätt trött på värmen men denna kväll blev fantastisk pga den. Ovanligt mycket folk dök upp för korv, tipspromenad och hästskokastning. Vi hade fullt upp vid grillen och jag fick vända korvar för glatta livet. Det var rejält hett vid grillen. Men det var bara roligt. 
(null)
Evert o Klas underhöll med skön musik. 
Jag försökte mig på hästskokastningen men träffade inte pinnen en enda gång. Förlorade min omgång mot sysslingen. Släkten är värst. 
(null)
Tiden gick otroligt fort och hade jättetrevligt. Det blev sådär lite lagom stimmigt. Det fixar jag helt ok. 
(null)
Kvällen avslutades med härlig sång och musik inne i den lätt övervarma kyrkan. Flera gånger blev det allsång, speciellt när de sjöng Pelle Karlssons medryckande sånger. 
En bra avslutning på allt igenom trevlig kväll. 
(null)
 

Kommentera

Publiceras ej