Vad det är härligt att jag har hundarna att vara och ute och gå med.
Då kommer jag iväg hur jag än mår och hur dant vädret än är.
Idag var jag väl lite halvtaskig när jag knallade iväg med hundarna. Seg i benen, ville väl egentligen inte hålla så hög hastighet, men det gäller att ha koll på Eddie när vi går mycket på vägen. Annars kan det hända att han drar iväg in till byns ende bonde och jagar katter. I bästa fall. Men idag hade han lagt ut efterbörd på åkern vid vägen. Toppen, tyckte Eddie. Inte överdrivet mysigt, tyckte jag. Tack o lov släppte han den direkt utan att jag behövde dra och slita i den äckliga slamsan. Han vet mycket väl att han inte får äta dem.
Även Abbe tog sig lite friheter idag. Det brukar han inte göra. Han spårade på något vilt, men tack o lov avbröt han då han kom lite för långt bort och började känna sig ensam.
Annars håller sig de i regel inom lagom närhet och följer mina komandon och rop. Det är så härligt att se dem skutta runt ute i naturen. Det gör mig piggare.
 

Kommentera

Publiceras ej