Jag anser mig vara en total Eurovision Song Contestnörd. Men jämför jag mig med endel andra, är jag bara litte lätt intresserad. På gränsen till ointresserad.
Så fort alla länders bidrag släpps på Eurovision.tv brukar jag försöka lyssna in mig på dem. Vill kunna dem väl när  själva tävligen drar igång. Lätt att låtar försvinner i den stora massan annars.
Men de riktigt intresserade tittar och lyssnar på alla länders alla bidrag så fort de är tillgängliga. Vissa länder väljer TV-bolaget internt, men andra länder kan ha uppåt trettio olika sånger att välja emellan.
Hittat en hemsida där tjejen lyssnar på varenda litet bidrag och sedan skriver hon om dem på sin blogg. Under Eurovisionhögsäsong kan hon inte ha något annat att göra än att lyssna in sig alla bidragen. Det är runt fyrtio stycken olika länders sånger. Det blir hur mycket musik som helst!
Då går man verkligen in för det!
Jag tycker det räcker med att lyssna på de låtar som deltar i ESC, det är många nog. Men det är klart vissa gånger undrar jag hur resten av startfältet lät när något land valt en otroligt kass låt. Kanske får ta och nörda till mig ännu mera!

Kommentera

Publiceras ej