Syster har hittat mina Vitnosböcker i någon garderob hemma hos sig.
Gamla minnen sköljde över mig. Älskade Vitnosböckerna när jag var ung. Hade nog tio, elva stycken. Läste dem om och om igen. Det var så roligt att följa alla hans äventyr. Och när jag kom att tänka på de böckerna, kom jag tänka på alla andra böcker jag läst igenom åren.
 
När jag kom upp lite i tonåren började jag läsa om polioskadade Lotte. Jag har väl aldrig varit någon hästtjej, men jag älskade att läsa om Lotte och hennes hästar. 
Syster hade flertalet Kittyböcker, så de började jag också läsa. Kitty var alltid nyss fyllda 18 och hade fått en nu blå sportbil och hennes pojkvän hette Ned. Fanns hur många böcker som helst med henne att suga i sig.
En annan favorit i tonåren, var Femböckerna. Det härliga gänget som löste spännande mysterier. De lånade jag i skolan och på biblioteket.
Så småningom gled jag över till romaniska böcker. Det började med Allersromaner och sedan gick jag över till Harlequin. De läser jag fortfarande då och då. Nu har jag börjat med lite tjockare romaner, om cowboys och deras liv och givetvis med massor av romantik. 
Visst händer det att jag läser tyngre böcker, men mest vill jag ha lite lätt verklighetsflykt. 
Det är alltid roligt att försvinna in i böckernas värld.
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej