Tänk vad enkelt det är nu när jag ska planera mina biobesök!
Det är bara att gå in på Filmstadens hemsida varje onsdag, då de släpper kommande veckas program, och boka in vilka filmer jag ska se.
Annat var det förr om åren, långt innan internet. Då jag fick kolla i någon morgontidning på fredagen för att se vad jag skulle se under kommande vecka.
När jag bodde i Jönköping för lagom många år sedan kom jag på att om jag åkte ner efter tio på torsdagskvällarna så hade de satt upp filmplanscherna för kommande vecka utanför SF 1 & 2 och China nere på stan.
Galet? Ja! Biogalning har jag varit sedan femton års åldern och det kommer förhoppningsvis aldrig gå över. Undrar hur många gånger jag varit på bio genom åren? Hur mycket pengar jag lagt på biobesök? Får gå igenom mina böcker där jag skrivit om varje film jag sett och oftast priset också.
Bara i år har jag, när året är slut, varit på bio minst 79 gånger. Rekordåret, som inföll när jag bodde i Göteborg, hann jag gå på bio 132 gånger innan året var slut. Det är biobesök, inte antal filmer. För det händer ju då och då att jag går fler än en gång på en film här och var.
Där är rekordet nio gånger på en och samma film, Thelma & Louise. I år har jag sett Mamma Mia - Here We Go Again fem gånger. Vilket den har klarat med råge.
JAG ÄLSKAR ATT GÅ PÅ BIO!!!!!!!!!!!
 

Kommentera

Publiceras ej