Varje dag funderar jag på hur jag ska kunna resa mera. Längtar så jag blir nästan knasig.
Just nu tittar jag på en resa till lilla mysiga Rockport i Massachusettes. 
Här passerade systerdotter och jag på vår resa längs med USAs ostkust 2011. Här spelade de in underbara lilla filmen The Love Letter med Cate Capshaw och Ellen DeGeneres. Det var därför jag ville besöka orten. The Proposel med Sandra Bullock, som utspelade sig i Alaska(!) spelades också in här.
Den är inte stor där den ligger ute på en udde strax nordöst om Boston. Men oj, vad gullig. Jag föll som en sten och har velat åka tillbaka ända sedan dess. Då gärna på någon sommarmånad. Vi var där i slutet på mars och stället var fortfarande otroligt mysigt men tämligen dött. Tror inte vi såg en enda människa den stunden vi var där.
Hit kan jag åka alldeles själv och spendera någon vecka med att upptäcka staden och dess omgivningar. Det går tåg mellan Rockport och Boston. Här finns även chansen att åka på valsafari och en drös massa annat kul att göra.
Det var ju meningen att jag skulle åkt tillbaka till USA i september i år, men omständigheterna gjorde att den resan ställdes in.
Hade en toppenbra resa runt en hel drös med nationalparker i västra USA planerad. Från Badlands Nationalpark uppe i sydvästra South Dakota, Great Sand Dunes NP i sydöstra Colorado, över till Sequia NP i Kalifornien och upp till Crater Lake NP i södra Oregon och över till Yellowstone NP i Wyoming. Det är en resa som går genom ca 18 nationalparker. Den finns fortfarande med i planering. Även om den nu får vänta några år. Det är en helt fantastisk resa, men med många, många mils körning. Den går att korta av. Skippa Kaliornien och Oregon, men ska jag drömma, kan jag lika väl drömma stort!
Någon gång bara SKA jag komma iväg på denna resa, men den kräver nog uppåt tre veckor. För det är stora avstånd och otroligt mycket häftigt att uppleva. 
Resa är livet!
 
 

Kommentera

Publiceras ej