Jag håller på att gå upp i atomer i oro över framtiden.
Det kommer bli det längsta året i mitt liv. Bara gå och vänta på vad Försäkringskassan kommer göra för utlåtande nästa höst. Om jag får fortsatt sjukersättning eller om jag kommer skickas iväg till Arbetsförmedlingen.
Jag må skämta om att jag redan har fixat ett jobb. Där ligger inte oron. Kommer jag klara jobba? Det är den stora frågan. Jag må ha fått en mildare diagnos, men det gör mig inte bättre. Jag är fortfarande utmattad och har stora svårigheter med att koncentrera mig.
Just koncentrationen är ett jätteproblem. Jag kan hålla igång ett tag i omgivning med mycket folk och intryck, men efter ett tag tappar jag koncentrationen och kan bli jättevirrig. Helt plötsligt vet jag inte tex var diverse restauranger ligger som jag nyligen besökt eller gått förbi. Jag kan villa runt en stund innan hjärnan börjar fokusera igen. Jag kommer inte ihåg hur man gör saker och har jättesvårt för att lära nytt. Det känns nästan som om jag fått ett nyp i hjärnan eller att en slät yta blivit skrynklig. Det är en mycket jobbig känsla.
Efter sådana händelser blir jag ofta väldigt trött. Det kan sitta kvar i kroppen till nästa dag om det vill sig illa. Skulle det hända ofta kan jag efter ett tag inte fungera normalt. Jag kan hålla igång ett par tre veckor, sedan blir jag bara tröttare och tröttare och all energi gå till att försöka hålla hjärnan igång.
Att jag nu mår ganska så bra beror till stor del på att jag tar det så hysteriskt lugnt. Har fasta rutiner och bara lite lagom med nya intryck. 
Vaknade som vanligt inatt och behövde gå på toa, sedan kunde jag inte somna om. Jag var nästan helt förlamad av skräck inför framtiden. Vad kommer hända? Klarar jag att jobba? Hur kommer ekonomin bli om jag inte hittar ett jobb jag klarar av?
Jag kommer vara helt förstörd när nästa höst äntligen kommer och jag får besked.

1 kommentarer

AFA Försäkring

31 Aug 2018 08:34

Hej!

Jag jobbar med uppsökande kundtjänst för AFA Försäkring och såg att du skriver att du har sjukersättning.

Du kan ha rätt till ersättning från oss om du jobbar eller har jobbat på en arbetsplats som har kollektivavtal (och 90% av alla anställda i Sverige täcks av kollektivavtal).

Här kan du läsa mer om vår sjukförsäkring: https://www.afaforsakring.se/privatperson/sjukforsakring/las-mer-och-anmal/

Ring oss på 0771-88 00 99 mellan 8-17 på vardagar så kan vi hjälpa dig vidare.
Du kan även kontakta oss via Facebook - https://www.facebook.com/afaforsakring

Vill du veta mer om uppsökande kundtjänst och hur vi hittade dig kan du läsa det här:
https://www.afaforsakring.se/om-afa-forsakring/uppsokande-kundtjanst/

Vänliga hälsningar
Emelie
AFA Försäkring

Kommentera

Publiceras ej