Jag förstår att tranor sjunger dvs gapar och skriker när de uppvaktar varandra, men varför håller de på nu?
De senaste dagarna har de börjat föra oväsen i den extremt tidiga morgontimman. Sedan håller de på i flera timmar, nästan konstant.
De låter inte som på våren, utan nu är det ett enformig tutande som kommer i två med ett uppehåll på ett par sekunder eller tre till nästa tut, tut.
Jag blir helt galen på skränandet, timme ut och timme in. Jag vill leta reda på något vapen och skjuta dem så jag kan få sova i lugn och ro.
Kan ni inte bara hålla käften!!!!!!!!!!!!!!
Vad tutar ni om nu?
Flaxa iväg någonannans stans, för jag börjar seriöst fundera över hur jag ska kunna få tyst, läs döda er. Och då är jag en stor älskare av att se dessa majistätiska fåglar stega runt ute på åkrarna och ängarna i Bruket.
Men nu är måttet nästan rågat och jag blir galen av detta enformiga vrålande!!!!!!!!!!!!

Kommentera

Publiceras ej