Vad ska man packa när man ska vara bort i en vecka och det är risk för regn?
Jag har inga regnkläder, så det får jag inskaffa vid framkomst. Men vad tar jag med i övrigt? Vill inte släpa med mig allt för mycket. Men någon varm jacka, temperaturen ska ligga runt 12 grader kanske, behöver jag. Någon halvtunn tröja, ett par extra skor och ett par jeans och lite t-shirts. Skulle det vara så att vädret blir bättre/sämre, går det ju alltid att införskaffa det som behövs. 
Det är verkligen mycket lättare att åka till varmare länder. Då är det bara att slänga ner några linnen och ett par shorts. Nu måset jag räkna med att det kan bli både varmare och kallare. Men samtidigt är jag varm av mig av mig, men skulle det regna och jag blir blöt. Då blir jag snabbt frusen. Annars har det räckt med ett par fleecejackor hela vintern, även när det var -15, så då borde jag klara mig nu med.
Vill heller inte ha för stort bagage. Bara jobbigt att kånka på ut och in varje dag. Tar också plats i bilen, då de andra två ska ha med lite större väskor för massor av shopping. Det ska jag försöka undvika. Har jag tänkt i alla fall...
Men på hemvägen får jag checka in den, även om den inte är så stor. Vi ska stanna några timmar i London under sista dagen. Då vill jag inte behöva släpa runt på en väska, hur liten den än är. Been there, don that.
 

Kommentera

Publiceras ej