Jag brukade älska att göra fotoböcker. Att i timmar sitta och pilla med bilderna för att få dem precis rätt.
Men så helt plötsligt bara försvann det. Poff, borta! Jag kunde för mitt liv inte skrapa ihop det minsta intresse för att sitta med det. Jag har inte gjort en fotobok på ett par år nu.
Gjorde färdig min 50 Stater-bok, som jag jobbat med i flera år. Sedan har inget hänt. Började med Hawaii, men den har aldrig blivit klar. Kom bara till sida nummer två innan intresset tog slut.
Men nu verkar det som om reseboktarmen har vaknat till liv igen. Lite i alla fall. Men det ska inte bli någon ren resebok, utan en över mina favoritplatser och saker. Mycket kommer givetvis vara från USA, men jag tror att jag kommer att inkludera platser från fler länder. Kan kalla boken Mina Smultronställen eller Platser Jag Gärna Besöker Igen och Igen... eller varför inte Platser Som Gjort Mig Galet Lycklig. Ibland bubblar jag nästan över av lycka när jag hittat någon plats som jag verkligen gillar. 
 
Jag behöver också något att engagera mig i. Det har varit lite si och så med den varan på det senaste. Har haft alldeles för många dagar då jag, efter hundpromenaden, inte gjort ett skvatt resten av dagen. Har även haft svårt att sy. Sitter mest bara och pillar med mobilen eller slösurfar på datorn. Är så otroligt frustrerande att bara förslösa dagarna på ingenting. 
Vill ha nåt roligt att göra nu!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
 

Kommentera

Publiceras ej