När jag reste runt USA 2001, på egen hand, tog jag inte ett enda kort när jag passerade igenom Mississippi. Det har stört mig något så ofantligt sedan dess. 
Jag kanske inte har några bra kort från varenda stat, men jag har åtminstone tagit några kort. Men Mississippi har jag zip kort.
När jag gjorde en fotobok om alla 50 staterna, fick jag sätta en karta över Mississippi på dess sida. Så irriterande!
Så när vi började prata om årets resa, som bästa bästisen önskade skulle gå till Texas, visste jag direkt att jag skulle fösöka få med lite Mississippi också. Väl där, så tog jag så mycket kort jag bara kunde. Vi besökte mysiga lilla Holly Springs, där Cookie's Fortune spelades in, och fotade i stort sett varje byggnad inne i centrum.
Nu känns allt mycket bättre och jag kan ståta med kort från USAs alla stater! Puh!
Står i Natchez, Mississippi och har floden Mississippi i bakgrunden.

Kommentera

Publiceras ej