Tröttheten har slagit till med stora släggan och jag är mest hela tiden utmattad bortom utmattad. Det gör att ögonen inte fungerar som de ska. Svårt att koncentrera dem.
Jag kan inte ligga och sova hela tiden och jag vill inte gå och lägga mig redan vid sextiden. Det gör att jag får försöka hålla mig vaken till i alla fall nio. Försökt sy, men USA-tavlan är så pillig att jag mest bara sitter och spelar spel på mobilen.
Men jag känner, trots tröttheten, för att sy. Så idag har jag suttit tittat på vad jag kan göra istället och som är betydligt enklare. Satt och körde ut bilder på figurer från Simpson's. Men kunde inte riktigt få till rätta inspirationen. Tittade igenom min mapp över eventuella broderier och hittade Andy Warhols Lucy-tavla. En kompis gav mig den idéen. Den är inte så svår och jag gör den inte så stor.
Ibland är det bara så avslappnande att sitta och monotont sy med nålen upp och ner, upp och ner. Den rytmen kan jag inte få när jag använder aidaväven. Då måste jag hela tiden leta efter hålet och ha vassare nål. Med grovmaskig gallerväv kan jag bara sy och sy. Det gillar jag.
 

Kommentera

Publiceras ej