Idag har jag varit hemma i två veckor från senaste resan och jag saknar känslan av frihet som jag alltid känner när jag är ute och reser. All stress och press bara rinner av mig och jag mår underbart.
Det är inte så att jag går runt och har ångest och mår dåligt konstant hemma. Men den frihetskänslan som infinner sig när jag är ute och reser finns inte hemma. Jag mår så bra och den känslan är helt klart beroendeframkallande.
Jag älskar nyfikenheten jag känner. Vad döljer sig bakom nästa krök? Vad för roliga saker kommer jag att få upptäcka idag? Bästa känslan av frihet får jag när jag är ute på bilresa, men vara i en stad tex London går också bra. Där finns mycket att upptäcka.
Den inneboende känslan av frid som infinner sig när jag lägger kartboken i knäet och blickar framåt. Den här oslagbar. Jag vill bara ut och resa, om och om igen. Men jag trivs bra hemma också. Så roligt att komma hem med väskan och huvudet fullt med upplevelser. Men efter ett tag vaknar reslusten igen och jag vill åka bort, om så bara över dagen, till Stockholm kanske.
Jag älskar att vara ute och resa!!!!!
 

Kommentera

Publiceras ej