Det är verkligen skillnad på att bila runt på de Brittiska öarna mot USA. Sitter och tittar på intressant att göra i Nordirland. Här finns mängder med vägar på liten yta. Sedan varvar jag lite med att titta på saker att göra under nästa års USA-resa. Där är avstånden enorma och vägarna få.
Det är så roligt att sitta och googla på orter och se vad man kan hitta. Lite då och då dyker det upp en riktig pärla på en bild, som jag bara måste besöka. Sådant älskar jag.
I Nordirland och övriga UK, myllrar det av gamla slott. Dunluce Castle ser häftigt ut. I Klippigabergen i USA myllrar det av nationalparker. Cedar Break Nationalmonument påminner om fantastiska Bryce Canyon Nationalpark. Men det är alltid roligt att hitta någon lite udda sak eller plats. 
Det är bara att googla och googla. Hitta en vacker park här, en lång raksträcka där. Nyfikenheten på att hitta nya platser att besöka tar aldrig slut. Jag är ingen öldrickare, men att besöka mysiga barer går jättebra ändå. De har ju mat. Att hitta naturfenomen, som den heta källan i Nevada, är heller aldrig fel.
Jag älskar att resa!
 

Kommentera

Publiceras ej