Idag får jag äntligen gå och handla garn på Lerdalaboden igen!
Ok, nu låter det som om det var flera år sedan och inte några få veckor sedan. Men jag älskar verkligen att försvinna in bland allt garn och bara njuta. Känna på garnet, hitta nya färger och låta huvudet fyllas av nya idéer. Jag kan inte förklara den frid jag känner när jag kan glida runt bland hyllorna.
 
Jag saknar så den tiden då jag kunde gå dit med bilden jag skulle sy och titta ut vad för garn jag skulle behöva. Jämföra färger och nyanser. Inte lika roligt att leta i mina garnaskar här hemma. Men tyvärr säljer de inte brodergarn i ylle längre. Försäljningen sjönk för mycket och priset gick för mycket åt andra hållet. Så tråkigt!
Men jag får vara glad de gånger jag får glida in bland allt garnet och köpa ett nystan stickegarn eller två.
Mera garn åt folket!
 

Kommentera

Publiceras ej