Så har det blivit några figurer i Serieserien till. Kan bara inte låta bli att sy dem.
Denna gången blev det figurer från Looney Toons, de kommer att höra ihop med Tweey och Sylvester. Sytt dem på stramalj som jag köpte i USA. Den är lite grövre en min favoritgallerväv. Det har gjort att detaljerna inte är så fina. Men efter förutsättningarna så blev de bra.
 
Men väven var extremt svår att vika in på baksidan vid strykningen. Stramaljen är mjukare än gallerväv. Så till slut strök jag fast fliselinen utan att vika in kanterna och klippte sedan bort allt. Lämnade bara en liten kant som jag sedan målade svart. Då trådar den upp sig lite, men ingnet brodergarn har släppt och det är huvudsaken.
Tyvärr blir de inte så styva när väven inte viks in under fliselienen. Så jag vet inte riktigt hur jag ska sy ihop dem eller om jag behöver sy en egen bakgrund till dim att sätta på. Får fundera på det.
 

Kommentera

Publiceras ej