Helt plötsligt har Winston nästan blivit helt fixerad vad att bli borstad. Han har varit lagom intresserad förut. Men nu sätter han sig vid burken där borsten och kammen står och börjar yla.
Sedan är det bara att borsta och borsta och bosta. Han rullar runt och vrider på sig så jag kommer åt överallt. Spinner så det dånar.
Ibland sätter han sig vid burken igen efter en stunds borstande. Då vill han bli kammad också! Jag har en otroligt välfriserad misse. Inte en tova så långt ögat når. Hans päls är så mjuk o len att den nästan inte känns när jag tar på den. 
Hans päls är så len att den knappt fastar på mina kläder. Helt otroligt, det har jag aldrig varit med om. Smulans hår fanns överallt och uniformen var otroligt svår att hålla ren. Håret låg som en matta på golvet. Även när jag borstade henne ofta. Hon älskade också att bli borstad i massor.  Nikkies päls var otroligt tät och något svårskött. Hon hade ofta tovor, speciellt om jag inte kammade henne titt som tätt. Hennes hår rullade ihop sig och var lättare att plocka bort.
Att tre långhåriga katters päls kan vara så olika. Otroligt mjuka och lena alla tre. Jag älskar långhåriga katter! Att köra fingrarna i den gosiga pälsen är så mysigt.
 

1 kommentarer

Kommentera

Publiceras ej