Så var det dags för höstens första symöte. 
Den lilla tappra skaran träffades hos bästa bästisen. Vi satte oss i guldrummet och började sy. Som inledningar läste Kerstin en fin bön om hösten. Hon hade letat efter böner på nätet. Men det var en annan storts böner som dök upp dvs gröna, bruna och jag inte allt. Men till slut hade hon hittat rätt sorts bön. Efter gemensam sång började jag läst ur en bok om människor som träffat och berörts av Eva Spångberg. Vid tretiden var det dags för fika. Kerstins favoritmåltid. Hon hade fixat otroligt fina och goda mackor och till dessa tre sorters kakor. Sedan blev det prat och lite broderande till innan det blev dags för avslutning. Då läste Kerstin en fin bön av Elsa Beskow. Sedan fick Kerstin läsa den utvalda sången, som alla utom jag kunde utantill och började sjunga, eftersom hon hade Missionskyrkans psalmbok och vi satt med Statskyrkans variant. De stämmer fram till och med psalm 382, sedan skiljer de sig något. Jag föreslog att vi skulle sjunga psalm 210, Jag lyfter ögat, min absoluta favoritpsalm. Gick bra eftersom Kerstin hade den som andraval.
 
Sedan tackade vi för oss. Vi är inte många i våran syjunta, speciellt som två saknades. Men alltid lika roligt att träffas. Nu syns vi inte förrän i oktober igen. 

Kommentera

Publiceras ej