Idag har jag fått en lite småpyssel gjort. Sånt som skjutit på något.
Först var jag dock ute med grannens galning till hund. Det var mycket energi i de benen idag. For iväg som ett skott. Vi traskade bort till Eddies lekkamrat Koda. 


Medan de busade och kutade runt störde jag min kompis i hennes deklarerande. Fast det är klart hon var inte överdrivet svår att störa. Pratade i en halvtimma innan Eddie började se ut som om han började tröttna på Koda, som följer honom tätt, tätt inpå. Som en skugga. Han följde med mig utan problem när vi gick vidare. Var tydligen varm, för när vi kom till systers damm hoppade han i och simmade och simmade.
 


Väl hemma börjde jag vattna mina blommor och kom på att jag nog också skulle duscha dem. Det mår de bra av. Alla växer som bara den.
 



Hittade plats till min nya tavla. Men först fick jag omarrangera det som satt på den väggen. Mina gammaldags foton flyttade jag in i ett hörn i balsalen. Synd, för jag gillar dem verkligen. Men jag gillar mina handarbeten ännu mera. Fotona var större än broderiet, vilket gör att jag fick plats för ett par till på den väggen. Det kan behövas.
 


Till sist satte jag upp alla kort, prylar och jag vet inte allt som jag släpat hem från min Hawaii-resa. Det blev absolut fullt på den lilla plats jag hade över till den resan. Så nu är det totalt fullt inne i sovrummet/museet. Inte en endaste liten hyllcentimeter är ledig. Får antingen försöka att inte köpa minsta pryl på nästa resa. Blir nog väldigt svårt! Eller så får jag fundera ut hur jag ska få plats med mer...
Nu har det blivit mycket plock för min hjärna. Får nog lägga mig en stund. 
 

Hittade både vitsippor, blåsippor och svalört på min promenad. 

Kommentera

Publiceras ej