Normalt gör jag kola två gånger i veckan, onsdagar och lördagar. Givetvis händer det att jag gör det andra dagar eller äter fler gånger en de två. Men jag försöker hålla det till endast två gånger i veckan. Det har jag gjort i många, många, många år. Så varför slut nu? ;) Började göra kola enligt ett recept som jag inte har en aning om vad det kommer ifrån, handskrivet på ett kolegieblockspapper, sedan jag var i nedre tonåren. Jag gör bara en fjärdedel av receptet, så jag smäller inte i mig enorma mängder och kola är i stort sett det enda godis jag äter. Köper väldigt sällan smågodis.
Idag är det onsdag dvs koladag, men icke. Jag har en liten regel, ingen kola om jag ska äta popcorn. Ska på bio i kväll och de blir det alltid popcorn. Ingen bio utan popcorn, om jag nu inte går på flera än en. Alla regler har ju undantag...
Men kola och popcorn  på samma dag är ett stort no, no. Någon ordning får det lov att vara på godisätandet!  Så jag får försöka hålla mig till imorgon istället. Då blir det en liten stunds njutning efter hundpromenaden. Min mage mår bäst om jag äter kola mitt på dagen. Eftermiddag och kväll ställer till det med nattsömnen, men det är inte bara kola som gör det. Stora mål mat krånglar också till det. Så runt tolv på lördagar och onsdagar vill jag inte bli störd. Då har jag min lilla kola stund. Mums!

Kommentera

Publiceras ej