Jag gillar verkligen inte när klockan ska ställas om till sommar- eller vintertid. 
Allting blir så fel. 
Jag har ju fått väldiga rutiner de senaste åren sedan jag slutade jobba. Vakna runt åtta, gå upp runt nio. Det gjorde jag idag i vintertid men eftersom det nu är sommartid var klockan redan tio! Allt blir bara så fel. När det blir vintertid sover jag istället hur länge som helst. 
Inte blir det hela bättre av att katter har en inbyggd klicka som inte går att ställa om. Likt Nikkie så har Winston fasta tider som han gör saker på. Leka vid tio, nitton och tjugotvå, bensträckare under eftermiddagsslummern vid halv fem. Nu blir allt bara så tokfel och jag tappar helt rytmen. Tar veckor innan kroppen ställer om sig. 
Varför kan de inte hålla sig till en tid året om? Sommar- eller vintertid har ingen betydelse för mig. Bara jag slipper ställa om klockan två gånget om året. 

Kommentera

Publiceras ej