I flera år har jag hållit på med denna fotoboken. Sätter in bilder och skriver ner de viktigaste platserna från varje stat. Jag lägger dem i den ordningen jag har besökt dem. Noterar också vilka år jag varit där och vad de har för smeknamn på staten.
 
När jag började var tanken att den endast skulle innehålla de 45 stater jag hade besökt i USA fram till 2012.
För nyss hemkommen från resan runt USA med Kerstin kändes det som om chansen att kunna besöka alla 50 staterna låg väldig långt borta. Visste inte hur jag skulle må framåt, vilket jag ju ioförsig fortfarande inte vet, eller om någon kunde följa med mig flera gånger.
 
Nu har jag besökt 48 stycken och bara två kvar!!! Att fira 50 stater finns inom räckhåll. Så fotoboken får vänta lite till på att skickas till tryckeriet. Har döpt om den till USA, 50 stater istället för Första 45. Känns bra!
 
Vissa stater har jag ju besökt mer än andra, så några stater har mer än en sida. Men stackars Mississippi blev det nästan inte ens en. Passerade snabbt igenom staten 2001 och tog inte ett enda kort! Ångrar jag som bara den nu men det var inte den finare delen av staten som jag passerade igenom så därför blev det ingen fotografering. New Hampshire lider lite av samma problem. När vi, en tidig vårdag 2011 blåste igenom den smalaste delen av staten fanns just heller inget att fotografera. Så bilderna i boken är tagna från Maines sida av Piscataquafloden på broarna som förbinder staterna och har New Hampshire i bakgrunden, bättre än inget.

Nu håller jag tummarna för att boken kommer att komma i tryck nästa år. Dvs då har jag besökt alla USAs femtio stater!
 
 

1 kommentarer

Moa

31 Jan 2015 14:40

Vilken kul ide, hoppas du åker till dom sista två så snart som möjligt. :)

Kommentera

Publiceras ej