Min härlig promenadkompis må fara runt som en galning. Men för det mesta är ganska så lydig. Speciellt när det gäller order om att bada.
På dagens promenad hittade han givetvis hundskit att rulla sig i. Så när jag vid åbron fick en pratstund med Håkan Blom som kom glidande i bilen. Beordrade jag ner Eddie i ån. Lite motvilligt, konstigt nog, skuttade han i i kanten. Men inte så att han blötte stället med hundskiten.
Så när vi gått ett varv runt dammen fick jag ta med han ner till dammen. Denna gången flög han i vattnet när jag sa till honom att bada. Ingen tvekan alls.
Det är nästan svårt att få upp honom. Hundskiten försvann, kan dock inte svara på om lukten avtog. Han far runt som en oljad blixt när kommer ut vattnet till slut. Så ren vet jag inte om han var. Hans galna simmande rörde upp rätt mycket dy. Hoppas inte att han var allt för skitig när hans husse och matte kom hem ;)
Han är så gullig härlige Eddie. Kände mig inte så pigg idag. Men orkade i alla fall med en tur runt dammen. Vi är bra för varandra. Han får komma ut och springa av sig och jag får komma ut och få lite luft. Även om jag nu inte går så fort.
 

Kommentera

Publiceras ej