De flesta av dagar är jag ganska OK. Lite seg och dimmig när jag vaknar. Orkar lagom mycket under förmiddagen och sover kanske tio minuter till en timma. Ibland behöver jag inte lägga mig och vila alls. Sådan har jag ju de där dagarna när jag ätit frukosten tvingas att gå och lägga mig igen eller eftermiddagar då jag sover i flera timmar.
Men så har jag också dagar som idag. De är inte många och långt emellan men de händer. Jag fullkomligt sprudlar av energi. Kan inte sitta still. Huvudet är fullt med saker jag vill göra. Idag har jag bakat tre sorters kakor, en sockerkaka, diskat och lagat mat under några pigga timmar.
 
Problemet är bara att övergör allt. Istället för att göra lite lagom och kanske få orken att vara lite längre rusar jag som en bindgalen tjur. Orken tar givetvis slut, total slut, efter några timmar. Soppatorsk kan man säga. Nu är det bara vila och sova i några timmar som gäller. För lika mycket energi som jag hade för några timmar sedan lika utmattad är jag nu. God Natt!

Kommentera

Publiceras ej