I väntan på att min mage ska skicka ut det den vägrar att bryta ner tog jag mig i förmiddags en kort men otroligt vacker promenad runt dammen. Det blev nästan overkligt vackert när solen gnistrade i frosten.
 

Vågar inte gå för långt då jag fortfarande, efter ca en vecka, väntar på att magen ska returnera vad det är som den lilla galla jag har, gallblåsan bortopererad för snart trettio år sedan, vägrar att bryta ner. Magen har snabbt skickat ut en del via bakvägen de senaste dagarna, men det har inte lättat på trycket i magen nämnvärt.
 
 
Det är som att magen lägger på hög i några dagar för att till slut skicka tillbaka maten halvsmält. Det är en mycket jobbig process, illamående, rapningar och magvärk i evigheter. Det är "fenomenet" började magen med få några år sedan. Dålig i magen i flera dagar för att till slut spy och några timmar senare känna mig bra igen och kunna äta utan problem.
 
 
Jag kan äta något utan problem så en dag så bestämmer sig magen för att nu vill jag inte ha det här någonsin mera, tex löskokta ägg, sallad, apelsiner och äpplen. Men ibland sparar han också på sådant som jag kan äta. Spydde upp en lite tomatskiva som jag ätit fem dagar innan, en annan gång en bit champinjon som legat i magen i två dagar. Så otroligt jobbigt. Nu vet jag inte vad det är som magen inte vill ha, jultiden är ju inte bra tid när man har gallproblem om jag så säger. Men när den som sagt bestämmer sig för att returnera "julklappen" så lär jag väl tyvärr se det. Plågsamt bara att vänta och vänta.
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej