Att klippa gräset så här års är inte roligt någonstans. Kallt och blött.
Får packa på mig massor med kläder. Även vantar är ett måste. Vilket gör det lite svårstyrt men hela allt runt omkring och trädgården tar nästan tre timmar att klippa. Började med att klippa allt runt omkring ladugården och sågen. Var nästan färdig när det började regna. Gick in och åt och la mig och sova en stund. När jag vaknade hade solen torkat upp det mesta av blötan. Snabbt ut för att ta mig an trädgården. Men eftersom jag först måste plocka äpplen innan jag kan klippa hann jag aldrig så långt som till gräsklippning. Hade bara plockat undan ett fåtal äpplen när det började ösregna igen.
Ett par dagar senare kunde jag klippa i trädgården. Men då var det kallt i stället för regnigt. Endast 4.8 grader "varmt" när jag gick ut på förmiddagen. Brrr.
Tacka vet jag att klippa gräset en varm sommardag i shorts och linne. Då är det roligt att åka runt och digga till musik och klippa gräs. Och så inga äpplen att plocka först. I år är det väl inte så många som förra året. Då plockade jag inte, då skyfflade jag äpplen. Jösses, vad äpplen! Men det räcker med äpplen i år också. Det tar sin lilla tid innan. Men jag får väl koncentrera mig på musiken. Då blir det mesta roligt.

Kommentera

Publiceras ej