De senaste två dagarna har jag tillbringat den mesta tiden på en madrass på golvet med dataskärmen på framför mig tittandes på film. Eller ska jag säga sovandes framför film.
Blev totalt utmattade efter en morgonpromenad igår. Så jag tvingades hålla mig i sängläge med huvudvärk och utmattning resterande tid av dagen. Kände mig lite bättre idag, men inte mycket. Pallrade mig iväg in till Nässjö för att handla men så fort jag kom hem var det bara att lägga mig ner ytterligare igen.
MS-huvudvärk är inte som vanlig huvudvärk och går inte att ta bort med medicin. Ibland är det bara värk men allt som ofta kommer den med yrsel och en känsla av att hjärnan kokar också. Mycket jobbigt och mycket energikrävande. Horisontalläge är det enda som gäller då.
Så länge jag ligger ner känner jag mig inte så dålig. Somnar ibland men kan lika väl ligga i en slags "koma" i timmar. Jag är inte vaken men jag vet att jag inte sover. Mycket underlig känsla. Men så fort jag sätter upp huvudet mår jag genast sämre. Mycket jobbigt och frustrerande. Ibland försöker jag läsa men har svårt med konsentrationen så det är bara att lägga ned. För det mesta ligger jag bara och lyssnar till filmen, orkar inte titta.
Den ende som är glad över mitt sängliggande är Nikkie. Jag hinner knapt inte lägga mig förrän hon kommer susande och rullar ihop sig bredvid mig. Sedan ligger vi där och snusar i timmar. Mycket mysigt.
Känner mig piggar nu på kvällen och hoppas på en bättre dag imorgon.

Kommentera

Publiceras ej