Folk, mest karlar skulle jag tro, verkar leta fel och missar i filmer. Finns hemsidor som bara behandlar detta ämne. På underbara hemsidan www.imbd.com finns också noteringar om fel. När jag letade information inspelningsplats för Big Business eller Två systrar för mycket som den heter i Sverige från 1988 med Bette Midler och Lily Tomlin. När jag läste om en karl vars skor i en scen byter färg från svarta till vita, var jag bara tvungen att kolla upp detta.
Hittade scenen där Lily och Bette underhåller ute på en liten utomhusscen omgående och mycket riktigt skorna på en i publiken byter färg vid varje scenbyte. 
Vid närmare titt kom jag fram till att det måste varit en karl som hittat denna lilla miss. För när jag tittar lite längre upp upptäckte jag att det inte bara var skorna som byttes ut utan även hela karl´n! Han med de svarta skorna är en riktig pingla. Han med de vita ser mer vanlig ut. Visst de är båda mörkhåriga och har båda blårutiga skjortor men där slutar likheterna. Svarta skorna har mörkare hår och den blårutiga skjortan är lite blekare i färgen och har smalare ränder än vita skorna. Små skillnader men lyckas man hitta de olika skorna borde men också hittat att inte bara karlarna är olika utan publiken i övrigt skiftar vid de olika publikbilderna. Fniss!

Kommentera

Publiceras ej